Neulo Naiselle Ammatti -kampanja ylitti odotukset
– Kampanja onnistui erinomaisesti niin lyhyessä ajassa. Asiakkaat ja jälleenmyyjät ottivat Naisten Pankille tehdyn langan erittäin hyvin vastaan, kertoi Novitan toimitusjohtaja Daniela Yrjö-Koskinen lahjashekin luovutustilaisuudessa tammikuun alussa.
Novitan kaupallisen johtajan Marita Halosen mukaan lankaa myytiin kaikkiaan 43 210 kerää, mikä on painoltaan lähes kuusi ja puoli tuhatta kiloa. Halosen mukaan myös Novitan henkilöstö otti kampanjan omakseen ja seurasi innolla sen etenemistä mm. lyömällä vetoa langan myynnistä.
Lahjoitussumma on yksi Naisten Pankin historian suurimmista yritysten rahalahjoituksista. Naisten Pankin vetäjä Reetta Meriläinen totesi lahjaa vastaanottaessaan, että yhteistyö on ollut myös Naisten Pankille riemastuttavaa samalla, kun se on tuottanut hienosti.
Lankamyyntiä kiritti merkittävästi kampanjan runsas näkyvyys somessa. Kuvia neuleista jaettiin ahkerasti Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä ja blogeissa.
Kampanjaan sisältyi myös neulekisa, joka tuotti runsaasti persoonallisia neuleita – sukkia ja lapasia sekä hauskoja innovaatioita kuten palopussin ja kuumavesipullon suojia.
Novita goes international
Novitan aiemmat hyväntekeväisyyskohteet ovat olleet Suomessa. Nyt Novitalla oli mahdollisuus valita kansainvälinen avustuskohde ja sellaiseksi valikoituivat Naisten Pankin kehittämishankkeet Nepalissa. Novita kansainvälistää parhaillaan myös bisnestään. Tänä vuonna alkaa suomalaislangan myynti Englannissa John Lewis -tavarataloissa sekä heidän verkkokaupassaan.
Naisten Pankin oma lanka oli osa 7 Veljestä Raita -lankaperhettä. Novita lahjoitti jokaisesta Suomessa myydystä kerästä Naisten Pankille 50 senttiä. Myynti alkoi Novitan verkkokaupassa toukokuussa ja jälleenmyyjien kaupoissa heinäkuussa. Hyväntekeväisyysmyynti päättyi joulukuun lopussa. Lankaa voi ostaa edelleen Novitan verkkokaupasta niin kauan, kun sitä riittää.
Paula Pauniaho
Kampanjan yhteyshenkilö
Naisten Pankki Yritysyhteistyö